Campus Matte 8-10
Den nye måten å undervise matematikk.
Campus Matte er utviklet til Kunnskapsløftet 2020 med vekt på dybdelæring og tilpasset opplæring. Vi gjør det enkelt å gi alle elevene et løft i matematikk.
Prøv gratis i 30 dager!Omvendt undervisning
Bygget på lang erfaring med å gjøre rett ting på rett sted. Omvendt undervisning frigjør verdifull tid i klasserommet.
Gode læringsdata
Gode læringsdata gir lærer full oversikt og elever tilpasset innhold til sitt nivå. Vi gjør det enkelt å gi alle elevene et løft i matematikk.
Komplett læreverk
Campus Matte er et komplett læreverk som inneholder både teori, oppgaver, prøver og aktiviteter til klasserommet.
Snu om på undervisningen
Omvendt undervisning handler om å gjøre rett ting på rett sted. Elevene gjennomgår teorien på video hjemme. Slik kan de styre tempoet selv og stille bedre forberedt til timen. Tiden i klasserommet er frigjort til diskusjon og oppgaveløsning med støtte fra læreren. Omvendt undervisning gir med andre ord mer tid til å gå i dybden i faget.
Tilpasset opplæring
Vi lever i et samfunn som digitaliseres. Campus Matte utnytter mulighetene teknologien gir skolen ved å bruke gode læringsdata for å tilpasse opplæringen til den enkelte og gi full oversikt. Læreren frigjør tid og får mulighet til å se hvordan hver enkelt ligger an før timen. Eleven på sin side bruker læringsdata for å bli bevisst på egen progresjon, mens adaptive oppgaver gjør at læremidlet tilpasser seg eleven.
Nyskapende læreverk
Campus Matte er et komplett læreverk utviklet til Kunnskapsløftet 2020. Læreverket inneholder teori, nivådifferensierte oppgaver, prøver og aktiviteter til klasserommet. Refleksjon over egen læringsprosess er et sentralt punkt i Kunnskapsløftet 2020. Derfor er egenvurdering inkludert i hver leksjon, slik at eleven får et bevisst forhold til egen læring.
“Med Campus Matte bruker vi ikke bare tiden på mange repeterende oppgaver, vi finner løsninger ved å diskutere, prøve og feile, og til slutt lykkes. Jeg har mye bedre tid til hver elev etter vi startet med omvendt undervisning.”